Temat:
Data ostatniej modyfikacji: 18.05.2023 r.
Ulotki reklamowe to prawdopodobnie jeden z najpowszechniej stosowanych sposobów promocji produktów i usług. Korzysta z nich wiele przedsiębiorstw, niezależnie od tego, w jakiej branży się specjalizują. Ulotki to przecież drukowane materiały reklamowe, które rozdaje się zazwyczaj na ulicy, w sklepach lub w miejscach publicznych, by przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów. Są więc szansą na bezpośredni kontakt konsumentów usługami firmy.
Tak jak już wspomnieliśmy, ulotki to jeden z najpowszechniejszych sposobów na reklamę. Od wielu lat niezmiennie spełniają swoje zadanie i skutecznie docierają do klientów, zachęcając ich tym samym do zakupów bądź do skorzystania właśnie z Państwa usług. Czym jednak zawdzięczają one swoją popularność oraz funkcjonalność? Oto kilka ich zalet, które z pewnością się do tego przyczyniły:
Standardowych rozmiarów ulotek w Polsce jest kilka. Ich wybór zależy tak naprawdę od Państwa wizji całego projektu. Nie bez znaczenia pozostają tutaj także takie kwestie jak miejsce, w których ulotki będą dostępne bądź gdzie zostaną one kolportowane.
Te mniejsze zdecydowanie sprawdzą się wtedy, kiedy wkłada się je bezpośrednio do skrzynki lub wręcza przechodniom na ulicy. Większe z kolei będą lepsze na przykład w restauracjach, ponieważ zmieścić na sobie mogą nawet całe menu. Warto więc zwrócić na to szczególną uwagę, podczas tworzenia projektu.
W naszej ofercie dostępne są przeróżne formaty ulotek, które niekiedy zależą od ich rodzaju. Zacznijmy od tego, że standardowe rozmiary ulotek to:
Inaczej nieco wygląda sprawa, kiedy na myśli ma się ulotki składane. Ich wymiary podaje się w zakresach – od formatu, który mają przed rozłożeniem do tego, jaki osiągają po złożeniu. Najmniejsze wersje tego produktu to ulotki składane od A5 do A6, które często są wykorzystywane do przekazywania takich informacji jak rozkład jazdy bądź krótki cennik. Większą ich wersję stanowią np. ulotki składane z formatu A3 do formatu A4. Wybiera się je do stworzenia szerszej oferty okraszonej dodatkowymi, dużymi fotografiami, wykresami lub wizualizacjami.
Format ulotki jest jednym z kluczowych elementów projektowania, ponieważ ma wpływ na to, jakie informacje i w jakiej formie zostaną na niej umieszczone. Format ma również wpływ na to, jak łatwo i wygodnie będzie można przenosić, przechowywać i dystrybuować ulotki.
Na większych formatach możemy umieścić więcej informacji, a także bardziej skomplikowane projekty graficzne, takie jak zdjęcia lub diagramy. Natomiast mniejsze formaty wymagają bardziej skondensowanych treści i prostszych projektów graficznych.
Drukarnia CYFROWO.COM.PL oferuje wiele ciekawych rodzajów ulotek. Jesteśmy przekonani, że znajdą Państwo w naszej ofercie produkty, które w pełni odpowiedzą na Państwa potrzeby oraz oczekiwania. Pamiętajmy, że ulotka to materiał reklamowy, w który naprawdę warto zainwestować. Oto nasze artykuły z tej kategorii:
Projekt graficzny ulotki jest niezwykle ważnym elementem całej kampanii reklamowej i marketingu firmy. Dlatego też powinien być on dokładnie przemyślany, aby przyciągać uwagę oraz zachęcać do zapoznania się z treścią ulotki.
Zacznijmy od tego, że niezwykle istotna jest sama ilości treści. Ulotka reklamowa nie powinna być zbyt chaotyczna i nie może zawierać zbyt mało lub za dużo informacji. Konsument ma szybko zapoznać się z ofertą, a nie być zniechęcony przez przetłaczający ciąg tekstu.
Przejdźmy więc do kolejnego aspektu, a jest nim układ graficzny. Kluczowe informacje zawsze są odpowiednio wyróżnione przez font oraz przemyślane kolory. Pamiętać należy, że szata graficzna musi być spójna z całą estetyką Państwa firmy. W ten sposób klienci będą Państwa dobrze kojarzyli i pamiętali.
Jak jednak stworzyć ciekawy projekt? Najlepiej, jeśli zaczną Państwo od określenia grupy docelowej, a następnie dopasować do niej cały design oraz język, w jakim będą zamieszczane informacje na ulotkach reklamowych. Poza tym powinny znaleźć się na niej logo oraz dane kontaktowe firmy. Wybrać również trzeba odpowiednie formaty ulotki. Nie bez znaczenia pozostaje także rodzaj papieru. Drukarnia CYFROWO.COM.PL oferuje między innymi papier kredowy oraz papier offsetowy.
Formaty ulotek są naprawdę różne. Ich wymiary najczęściej są w przedziale od A3 do A6. Dostępne są także ulotki DL (99 x 210 mm) oraz kwadratowe 140 x 140 mm. Inaczej sprawa wygląda, kiedy chcą Państwo zamówić ulotki składane, ponieważ ich formaty podaje się w zakresach, na przykład od A5 do A6 czy od A3 do A4.
Formaty ulotki dobiera się przede wszystkim do miejsca, w którym będą one rozdawane bądź umieszczane. Do skrzynki pocztowej zdecydowanie praktyczniejsza będzie mniejsza ulotka, a w restauracji sprawdzi się większa – zamieszczą na niej Państwo np. menu.
Warto zaznaczyć, że wymiary ulotki niekiedy zależą ściśle od ich rodzaju. W drukarni CYFROWO.COM.PL otrzymasz między innymi ulotki EKO, składane, premium (stworzone z zastosowaniem metalizacji wybiórczej) czy te foliowane. Druk ulotek jest możliwy w formie jednostronnej bądź dwustronnej.
Należy skupić na tym, aby przede wszystkim była ona dobrej jakości. Ulotka powinna zawierać krótki, zwięzły opis produktu lub usługi, a także wyraźnie zaznaczone korzyści, jakie przyniesie klientowi skorzystanie z oferty. Warto także umieścić na ulotce informacje kontaktowe, takie jak numer telefonu, adres e-mail lub adres strony internetowej.