Rodzaje i formaty ulotek reklamowych

Temat:


Rodzaje i formaty ulotek reklamowych

Data ostatniej modyfikacji: 18.05.2023 r.

Rodzaje ulotek reklamowych

 

Ulotki reklamowe to prawdopodobnie jeden z najpowszechniej stosowanych sposobów promocji produktów i usług. Korzysta z nich wiele przedsiębiorstw, niezależnie od tego, w jakiej branży się specjalizują. Ulotki to przecież drukowane materiały reklamowe, które rozdaje się zazwyczaj na ulicy, w sklepach lub w miejscach publicznych, by przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów. Są więc szansą na bezpośredni kontakt konsumentów usługami firmy.

 

Dlaczego tak chętnie sięga się po ulotki reklamowe?

Tak jak już wspomnieliśmy, ulotki to jeden z najpowszechniejszych sposobów na reklamę. Od wielu lat niezmiennie spełniają swoje zadanie i skutecznie docierają do klientów, zachęcając ich tym samym do zakupów bądź do skorzystania właśnie z Państwa usług. Czym jednak zawdzięczają one swoją popularność oraz funkcjonalność? Oto kilka ich zalet, które z pewnością się do tego przyczyniły:

  • Zacznijmy od niskiego kosztu produkcji. W porównaniu z innymi formami reklamy takimi, jak reklamy telewizyjne lub prasowe, koszt produkcji ulotek reklamowych jest stosunkowo niski. Produkowanie nawet ich dużej liczby kosztuje zazwyczaj niewiele, a umożliwia dotarcie do szerokiej grupy odbiorców. W drukarni CYFROWO.COM.PL podstawową ulotkę otrzymasz już od kilkudziesięciu groszy za sztukę.
  • Poza tym są one łatwe w dystrybucji w przeróżnych miejscach, takich jak sklepy, kioski, punkty usługowe, poczta, a nawet na ulicach. Jest to prosty sposób na dotarcie do dużej liczby osób i przekazanie im informacji o produkcie lub usłudze. Ponadto bardzo często właściciele decydują się na umieszczenie ich w swoim lokalu, tak aby klienci mieli zawsze pod ręką dostęp do podstawowych informacji o firmie.
  • Dzięki wydrukowi dobrej jakości i atrakcyjnie zaprojektowanej grafice, ulotka reklamowa może przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów i zachęcić ich do zakupu produktu lub skorzystania z usługi. Ulotki reklamowe są zazwyczaj skierowane do konkretnych grup docelowych, które są zainteresowane oferowanym produktem lub usługą. Stąd też warto dopasować się do ich estetyki bądź stylu, aby design ulotki przykuł uwagę docelowego odbiorcy. Zostanie to na pewno docenione.
  • Ulotki reklamowe są łatwe w personalizacji, co oznacza, że można dostosować ich treść i wygląd do konkretnego celu marketingowego. Oprócz formatu, rodzaju papieru, czy szaty graficznej, sperosnalizować można również treść ulotki. Dzięki takiemu zabiegowi każda ulotka może posiadać np. imię i nazwisko obdarowanego. Taki produkt z pewnością nie pozostanie niezauważony.
  • Przypuszczalnie niewiele z Państwa zdaje sobie z tego sprawę, ale z pomocą ulotek istnieje możliwość łatwego pomiaru skuteczności całej kampanii reklamowej. Zrobią to Państwo poprzez śledzenie liczby odpowiedzi na reklamę lub zwiększenie sprzedaży w określonym czasookresie, zwłaszcza jeśli na ulotce została umieszczona sprytna akcja reklamowa, czyli np. specjalne promocje lub rabaty na usługi bądź konkretne produkty, które klienci otrzymają, po ukazaniu ulotki. To pozwala na ocenę efektywności kampanii i jej ewentualne ulepszanie.

 

Jakie są standardowe formaty druku ulotek?

Standardowych rozmiarów ulotek w Polsce jest kilka. Ich wybór zależy tak naprawdę od Państwa wizji całego projektu. Nie bez znaczenia pozostają tutaj także takie kwestie jak miejsce, w których ulotki będą dostępne bądź gdzie zostaną one kolportowane.

Te mniejsze zdecydowanie sprawdzą się wtedy, kiedy wkłada się je bezpośrednio do skrzynki lub wręcza przechodniom na ulicy. Większe z kolei będą lepsze na przykład w restauracjach, ponieważ zmieścić na sobie mogą nawet całe menu. Warto więc zwrócić na to szczególną uwagę, podczas tworzenia projektu.

 

Formaty ulotki w ofercie naszej drukarni CYFROWO.COM.PL

W naszej ofercie dostępne są przeróżne formaty ulotek, które niekiedy zależą od ich rodzaju. Zacznijmy od tego, że standardowe rozmiary ulotek to:

  • ulotka DL (99 x 210 mm),
  • ulotki A6 (105 x 148 mm),
  • ulotki reklamowe A5 (148 x 210 mm),
  • ulotka A4 (210 x 297 mm),
  • ulotki A3 (297 X 420 mm),
  • ulotki kwadratowe (140 x 140 mm).

Inaczej nieco wygląda sprawa, kiedy na myśli ma się ulotki składane. Ich wymiary podaje się w zakresach – od formatu, który mają przed rozłożeniem do tego, jaki osiągają po złożeniu. Najmniejsze wersje tego produktu to ulotki składane od A5 do A6, które często są wykorzystywane do przekazywania takich informacji jak rozkład jazdy bądź krótki cennik. Większą ich wersję stanowią np. ulotki składane z formatu A3 do formatu A4. Wybiera się je do stworzenia szerszej oferty okraszonej dodatkowymi, dużymi fotografiami, wykresami lub wizualizacjami.

 

Dlaczego formaty ulotki mają znaczenie?

Format ulotki jest jednym z kluczowych elementów projektowania, ponieważ ma wpływ na to, jakie informacje i w jakiej formie zostaną na niej umieszczone. Format ma również wpływ na to, jak łatwo i wygodnie będzie można przenosić, przechowywać i dystrybuować ulotki.

Na większych formatach możemy umieścić więcej informacji, a także bardziej skomplikowane projekty graficzne, takie jak zdjęcia lub diagramy. Natomiast mniejsze formaty wymagają bardziej skondensowanych treści i prostszych projektów graficznych.

 

Rodzaje ulotek reklamowych

Drukarnia CYFROWO.COM.PL oferuje wiele ciekawych rodzajów ulotek. Jesteśmy przekonani, że znajdą Państwo w naszej ofercie produkty, które w pełni odpowiedzą na Państwa potrzeby oraz oczekiwania. Pamiętajmy, że ulotka to materiał reklamowy, w który naprawdę warto zainwestować. Oto nasze artykuły z tej kategorii:

  • ulotki EKO, tworzone na papierze, którypochodzi z przyjaznych dla planety źródeł,
  • ulotki składane, dostępne również w opcji EKO i foliowanej,
  • ulotki reklamowe foliowane, będące bardzo trwałymi,
  • ulotki reklamowe premium, tworzone z zastosowaniem metalizacji wybiórczej,
  • ulotki jednostronne i ulotki dwustronne.

 

Co powinien zawierać projekt graficzny, czyli jak stworzyć dobre ulotki?

Projekt graficzny ulotki jest niezwykle ważnym elementem całej kampanii reklamowej i marketingu firmy. Dlatego też powinien być on dokładnie przemyślany, aby przyciągać uwagę oraz zachęcać do zapoznania się z treścią ulotki.

Zacznijmy od tego, że niezwykle istotna jest sama ilości treści. Ulotka reklamowa nie powinna być zbyt chaotyczna i nie może zawierać zbyt mało lub za dużo informacji. Konsument ma szybko zapoznać się z ofertą, a nie być zniechęcony przez przetłaczający ciąg tekstu.

Przejdźmy więc do kolejnego aspektu, a jest nim układ graficzny. Kluczowe informacje zawsze są odpowiednio wyróżnione przez font oraz przemyślane kolory. Pamiętać należy, że szata graficzna musi być spójna z całą estetyką Państwa firmy. W ten sposób klienci będą Państwa dobrze kojarzyli i pamiętali.

Jak jednak stworzyć ciekawy projekt? Najlepiej, jeśli zaczną Państwo od określenia grupy docelowej, a następnie dopasować do niej cały design oraz język, w jakim będą zamieszczane informacje na ulotkach reklamowych. Poza tym powinny znaleźć się na niej logo oraz dane kontaktowe firmy. Wybrać również trzeba odpowiednie formaty ulotki. Nie bez znaczenia pozostaje także rodzaj papieru. Drukarnia CYFROWO.COM.PL oferuje między innymi papier kredowy oraz papier offsetowy.

 

FAQ

  • Jakie wymiary mają ulotki?

Formaty ulotek są naprawdę różne. Ich wymiary najczęściej są w przedziale od A3 do A6. Dostępne są także ulotki DL (99 x 210 mm) oraz kwadratowe 140 x 140 mm. Inaczej sprawa wygląda, kiedy chcą Państwo zamówić ulotki składane, ponieważ ich formaty podaje się w zakresach, na przykład od A5 do A6 czy od A3 do A4.

  • Jak dobrze dobrać formaty ulotki?

Formaty ulotki dobiera się przede wszystkim do miejsca, w którym będą one rozdawane bądź umieszczane. Do skrzynki pocztowej zdecydowanie praktyczniejsza będzie mniejsza ulotka, a w restauracji sprawdzi się większa – zamieszczą na niej Państwo np. menu.

  • Jakie są rodzaje ulotek?

Warto zaznaczyć, że wymiary ulotki niekiedy zależą ściśle od ich rodzaju. W drukarni CYFROWO.COM.PL otrzymasz między innymi ulotki EKO, składane, premium (stworzone z zastosowaniem metalizacji wybiórczej) czy te foliowane. Druk ulotek jest możliwy w formie jednostronnej bądź dwustronnej.

  • Jak powinna wyglądać dobra ulotka reklamowa?

Należy skupić na tym, aby przede wszystkim była ona dobrej jakości. Ulotka powinna zawierać krótki, zwięzły opis produktu lub usługi, a także wyraźnie zaznaczone korzyści, jakie przyniesie klientowi skorzystanie z oferty. Warto także umieścić na ulotce informacje kontaktowe, takie jak numer telefonu, adres e-mail lub adres strony internetowej.


↵   Powrót do listy artykułów