Temat:
Data ostatniej modyfikacji: 21.06.2023 r.
Chociaż kampanie marketingowe przewidują dzisiaj przede wszystkim wykorzystanie innowacyjnych nośników cyfrowych, to klasyczna reklama zewnętrzna wciąż cieszy się ogromną popularnością – jako forma uzupełniająca całą strategię. Chcesz wiedzieć, jak zrobić plakat krok po kroku, aby przyciągał uwagę potencjalnych odbiorców, zawierał niezbędne informacje i był atrakcyjny wizualnie? Dowiedz się, jak zrobić plakat do druku, aby miał odpowiednią grafikę, format i dobrze dobrane parametry.
Zastanawiasz się, jaki ma być dobry plakat reklamowy? Jak zrobić czytelny projekt, który przyciągnie uwagę odbiorców? Musisz zadbać o pożądany wygląd i niezbędne szczegóły, które trafią do grupy docelowej. Pamiętaj, że do stworzenia plakatu potrzebne będą atrakcyjne grafiki i obrazy, które są aktualnie w trendach. Projekt musi być dopasowany charakterem do działalności Twojej firmy, ale możesz dodać również zaskakujące wyróżniki, które szczególnie zaciekawią potencjalnych klientów. Jak zrobić plakat krok po kroku? Przede wszystkim uwzględnij te aspekty:
Uwzględnij, że plakat reklamowy jest najczęściej jedynie uzupełniającym narzędziem reklamowym, podobnie jak katalogi reklamowe czy ulotki. Nie oznacza to jednak, że ich jakość może być słabsza. Już w procesie projektowania weź pod uwagę to, że ten nośnik reklamy może trafiać do szerokiego grona odbiorców.
Plakat reklamowy ma zwracać uwagę potencjalnych klientów, ale taka forma wydruku sprawdza się również jako skuteczne narzędzie w kampaniach typowo informacyjnych. Jak zrobić plakat informacyjny, aby zainteresować swoim projektem konkretny target? Zadbaj o niezbędne szczegóły, a priorytetem zawsze ma być tekst. W prosty sposób zaprojektujesz plakat informacyjny, jeśli weźmiesz pod uwagę te elementy:
Zbyt duże zbitki tekstu, mała czcionka i nachalna reklama raczej się nie sprawdzą. Współcześni odbiorcy są niezwykle świadomi odbioru przekazu reklamowego. Jak wykonać plakat? Tak, aby zawierał przede wszystkim informację o rzeczywistych korzyściach, jakie może uzyskać potencjalny klient i zachęcał do działania. Tylko wtedy druk plakatów będzie opłacalny i przyniesie zamierzone efekty marketingowe.
Dobry plakat doskonale wpływa na wizerunek firmy, wywołuje pozytywne emocje i skłania potencjalnych klientów do podjęcia decyzji zakupowej. Profesjonalny grafik jest w stanie stworzyć wizualizację niepowtarzalnego projektu plakatu, ale to właściciel firmy ma najlepszą wiedzę o danym produkcie czy usłudze, którą chce zaprezentować w formie reklamy drukowanej. Stwórz swój projekt plakatu, korzystając z gotowego szablonu, dzięki któremu praca pójdzie szybko i bez niepotrzenych problemów.
Katalog szablonów dostępny w drukarni Cyfrowo.com pozwoli prawidłowo rozpocząć prace graficzne nad wieloma produktami. Co więcej, w procesie projektowania drukowanej reklamy można skorzystać z konfiguratora parametrów, wybierając:
Kluczowy jest format plakatu reklamowego czy informacyjnego, ponieważ to on będzie wpływać na widoczność tego rodzaju reklamy zewnętrznej. Osoby, które zastanawiają się, jak przygotować plakat do druku, muszą wziąć pod uwagę lokalizację umieszczenia takiej reklamy. Plakat w witrynie sklepowej, na tablicy ogłoszeń w siedzibie firmy, a może jako atrakcyjny przekaz w metrze? Najpopularniejsze formaty drukowania plakatów, to:
Klienci mogą oczywiście zlecić drukowanie plakatów wedle własnych preferencji, dobierając parametry zgodnie ze spójną strategią reklamy zewnętrznej i uwzględniając również na przykład druk ulotek informacyjnych, które będą kolportowane w tym samym czasie co plakaty.
Jeśli tworzysz plakat, na pewno wiesz, gdzie będzie zamieszczony. Właśnie ze względu na lokalizację takiej reklamy wybierz odpowiedni materiał. W podstawowej wersji plakaty reklamowe i informacyjne drukowane są na papierze. Najczęściej wybierany jest standardowy papier o gramaturze 130 g, a w przypadku wydruku większych formatów lepiej sprawdzi się papier o gramaturze minimum 200 g.
Jeśli plakat reklamowy ma wisieć w strefie zewnętrznej, zadbaj o jego dodatkowe zabezpieczenie, aby nie uległ zniszczeniu poprzez działanie deszczu, wiatru czy zabrudzenia. Najlepiej, jeśli umieścisz plakat za szybą albo za przeźroczystą taflą z tworzywa sztucznego (np. w potykaczu).
Jak wykonać plakat, aby był oryginalny i przyciągał uwagę odbiorców? Najważniejsza jest forma wizualna, która będzie zgodna z charakterem prowadzonej działalności i spójna z pozostałymi nośnikami całej strategii marketingowej. Dobrym zabiegiem jest wykorzystanie na plakacie własnych zdjęć, chwytliwych haseł reklamowych, logo oraz atrakcyjnej grafiki. Co istotne, projekt graficzny musi być w wysokiej rozdzielczości, aby wydruk był wyrazisty i najlepiej odzwierciedlał naturalne kolory.
Nie musisz być wykwalifikowanym grafikiem, aby samodzielnie stworzyć ciekawy projekt plakatu reklamowego. Z pomocą przychodzą bezpłatne internetowe programy graficzne (np. Canva), z których pomocą szybko i sprawnie wykonasz projekt samodzielnie.
Wybierając usługi Cyfrowo.com.pl, możesz skorzystać z pomocy naszych specjalistów, z którymi projektowanie plakatów stanie się naprawdę proste. Możesz zamówić gotowy projekt plakatu albo spróbować wykonać go we własnym zakresie. Nawet jeżeli będzie zawierał on błędy, pamiętaj, że zawsze Cię o nich poinformujemy przed drukiem, a także zaproponujemy najlepsze rozwiązanie. Nierzadko nawet w projektach przygotowanych w zupełnie niededykowanych do tego programach – jak np. WORD – jesteśmy w stanie bezpłatnie nanieść niezbędne poprawki i wykonać z nich profesjonalny wydruk.
Wydaje Ci się, że reklama zewnętrzna w formie drukowanej jest już passé? Nic bardziej mylnego. Bez względu na branżę, w jakiej prowadzony jest biznes, przedsiębiorstwa wciąż inwestują w tego rodzaju narzędzia marketingowe. Oczywiście, sam plakat reklamowy nie będzie skuteczny, ale może stanowić doskonałe uzupełnienie całej strategii. Zwróć uwagę, że informacje zamieszczone na plakacie mogą docierać do szerokiej grupy docelowej. Co więcej, inwestycja w takie narzędzie reklamowe jest jednorazowa, a koszty związane z drukiem plakatów są znacząco niższe, niż na przykład reklama w radiu czy telewizji.
Jak zrobić plakat reklamowy, który przyciąga uwagę? Wybierz atrakcyjne grafiki, wykorzystaj kluczowe informacje, logo i chwytliwe hasło reklamowe. Pamiętaj, że dobry plakat wydrukowany jest na jakościowym papierze, a sam wydruk charakteryzuje się wysoką rozdzielczością.
Dobra drukarnia oferuje usługi profesjonalnego grafika, który pomoże Ci stworzyć projekt plakatu. Możesz również wykonać projekt samodzielnie, w darmowym programie graficznym (jak np. Canva). Wykorzystaj dostępne szablony plakatów i skorzystaj z dostępnych opcji konfiguracji druku. Nawet jeżeli napotkasz problemy z przygotowaniem pliku do druku, zawsze możesz liczyć w tej kwestii na bezpłatną pomoc drukarni.
Jeśli masz własne grafiki i zdjęcia oraz wiesz, jak stworzyć jakościowy projekt plakatu, wykonaj go i przekaż drukarni gotowy plik. Jeśli nie masz jednak doświadczenia w projektowaniu plakatów, lepiej wykorzystać gotowe szablony dołączane nierzadko do programów graficznych. Nawet jeżeli plik nie będzie w 100% spełniał wszystkich wymagań technicznych drukarni, z pewnością możesz liczyć na bezpłatną pomoc w jego poprawie.