Temat:
Data ostatniej modyfikacji: 19.05.2023 r.
Wiele przedsiębiorstw posiada swój papier firmowy. Jest to bowiem bardzo ważny aspekt, który podkreśla indywidualizm marki oraz buduje jej postrzeganie przez kontrahentów. Otwierając własną działalność, należy więc wziąć pod uwagę ten aspekt i od początku działać na tym poziomie. Dlatego dziś odpowiemy sobie na kilka pytań, związanych z tym tematem. Jak stworzyć papier firmowy? Czy można zrobić go w programie Word lub Canva? No i wreszcie jak zaprojektować papier firmowy tak, aby był atrakcyjny?
Zacznijmy jednak od samych podstaw. Omówimy wiec, czym tak naprawdę jest papier firmowy. To nic innego jak specjalny rodzaj papeterii, który używa się do drukowania materiałów służbowych takich jak faktury, oferty, cenniki, a także do tworzenia innych dokumentów i produktów marketingowych.
Niezwykle istotnym elementem papieru firmowego jest również jego jakość. Tak jak wspomnieliśmy, dobry oraz estetyczny papier firmowy ma duże znaczenie w budowaniu wizerunku firmy, ponieważ może świadczyć o jej profesjonalizmie i zaangażowaniu w to, co robi. Dlatego wiele firm wybiera specjalistyczne drukarnie, które oferują wysokiej jakości papier firmowy i usługi projektowania. Jednym z takich miejsc jest właśnie Drukarnia CYFROWO.COM.PL., która oferuje także katalogi szyte, katalogi klejone, katalogi spiralowane oraz etykiety samoprzylepne na roli.
Papier firmowy to ważny element wizerunkowy każdej firmy, który pomaga w tworzeniu zaufania i wiarygodności w oczach klientów. Dobrze zaprojektowany może pomóc w wyróżnieniu się na rynku i przyciągnięciu nowych konsumentów. Dlatego zwróć szczególną uwagę na to, co ma znaleźć się na papierze firmowym.
Przede wszystkim dobry papier firmowy powinien zawierać elementy, które pomogą zidentyfikować firmę oraz przekazać istotne informacje. Poniżej przedstawiam kilka przykładowych elementów, które zazwyczaj znajdują się na papierze firmowym:
Projekt papieru firmowego powinien być utrzymany w stylu spójnym z identyfikacją wizualną, która używana jest przez firmę. Design ten powinien zatem korespondować z innymi materiałami marketingowymi przedsiębiorstwa, takimi jak strona internetowa, wizytówki czy ulotki.
Tworzenie papieru firmowego odbywa się za pomocą kilku sposobów. To od Państwa zależy, który z nich Państwo wybiorą. Choć z pozoru może wydawać się to dość skomplikowanym procesem, wcale takim nie jest. Najczęściej korzysta się bowiem z dwóch dość popularnych metod. Więcej szczegółów znajdą Państwo poniżej.
Jak zrobić papier firmowy w tym popularnym i powszechnie znanym narzędziu? Okazuje się, że wcale nie jest to trudne czy szczególnie zawiłe. Istnieje bowiem prosta i szybka możliwość stworzenia papieru firmowego w programie Microsoft Word. Własny projekt przygotować można w następujący sposób:
Utworzony projekt papieru firmowego możemy od teraz drukować sami na dostępnym w biurze sprzęcie tudzież zlecić jego druk w profesjonalnej drukarki. Ten ostatni sposób jest tańszy, jeżeli planujemy wydrukować większą ilość kopii. Dodatkowo papier firmowy zamówiony w drukarni, może zawierać grafikę dochodzącą do granic kartki (czyli na tzw. spad). W przypadku samodzielnego druku na kartkach A4, taka opcja jest niemożliwa. Ostatnią kwestią są kolory - wydruk na drukarce biurowej zapewne różnić się będzie kolorystycznie od innych produktów firmowych przedsiębiorstwa. Wynika to z faktu, że proste drukarki biurkowe a nawet większe kserokopiarki, nie posiadają wgranych profesjonalnych profilii kolorystycznych, nie są skalibrowane specjalistycznymi narzedziami (tzw. spektrofotometrami) no i co tu dużo mówić - zastosowane w nich komponenty nie miały w zamyśle producenta drukować wiernnych reprodukcji zgodnie ze światowymi normami kolorystycznymi.
Większość papierów firmowych tworzona jest według określonych zasad. Wymieniliśmy już dziś poszczególne elementy, które powinny się na nich znaleźć. Jednak poniżej opisane zostały poszczególne komponenty, które można na nich umieścić w określonych miejscach, zachowując popularne formatowanie. To bardzo standardowy sposób realizowania projektu papieru firmowego, choć pamiętajmy, że proste rozwiązania niekiedy sprawdzają się najlepiej.
Najczęściej więc u góry szablonu znajduje się nazwa firmy i jej logo, ewentualnie slogan lub motto – jeśli takie Państwa przedsiębiorstwo ma. Kolejną ważną kwestią jest to, aby sam środek był pusty. Dlaczego? Chodzi o to, aby można było coś na nim napisać bądź wydrukować.
Dolna stopka zawiera zazwyczaj dokładne dane kontaktowe, takie jak adres, numer telefonu, e-mail siedziby, NIP, REGON, KRS i adres strony internetowej lub mediów społecznościowych. Stopka może mieć również inne elementy graficzne, takie znak wodny, czy logo firm partnerskich. Marginesy to miejsce na ewentualne ozdobniki i inne elementy, które jeszcze bardziej wzmocnią identyfikację wizualną.
Papier firmowy to papier używany przez firmę lub organizację do drukowania oficjalnych dokumentów i listów firmowych. Może być stosowany w celu zwiększenia profesjonalizmu korespondencji biznesowej i budowania wizerunku firmy, zarówno wewnątrz, jak i poza jej murami.
Jak wygląda papier firmowy? Otóż projekt papieru firmowego zawiera najczęściej nagłówek z logo i nazwą firmy lub organizacji, a także adres, numer telefonu, e-mail i adres strony internetowej. Warto umieścić na nim także linki do mediów społecznościowych.
By stworzyć papier firmowy, mogą Państwo skorzystać z gotowych szablonów lub spróbować zrobić go samodzielnie np. w programie Microsoft Word lub Canva. Należy pamiętać, aby w miarę możliwości stosować się do ogólnieprzyjętych zasad przygotowania plików do druku. Niemniej nawet projekt przygotowany z pewnymi niedociągnięciami, zostanie w drukarni CYFROWO.COM.PL bezpłatnie sprawdzony, a Państwo otrzymanie listę sugerowanych rozwiązań.