Temat:
Data ostatniej modyfikacji: 18.05.2023 r.
Każdy z nas niemal codziennie udaje się na zakupy, zwłaszcza, te spożywcze. Okazuje się, że bardzo duża liczba osób, zwraca uwagę na etykiety na opakowania różnych artykułów. Co ciekawe, niektórzy robią to świadomie, czytając składy, a niektórzy nieświadomie – działają tutaj przeróżne mechanizmy psychologiczne, związane, chociażby z kolorami. Co w takim razie tak naprawdę powinny zawierać etykiety na pudełka?
Etykiety na opakowaniach produktów to informacje, które producent lub dystrybutor umieszcza na opakowaniu danego artykułu. Ich głównym celem jest dostarczenie konsumentom niezbędnych informacji na temat zawartości i składu produktu, sposobu jego przechowywania oraz daty ważności.
Etykieta na opakowaniu towaru musi być zaprojektowana zgodnie z obowiązującymi zasadami, o których dowiedzą się Państwo nieco później. Kiedy jednak mają Państwo już gotowy pomysł na etykiety i odpowiada on na ustalenia prawne, czas udać się do miejsca, gdzie zostaną one wydrukowane.
Oczywiście jednym z takich punktów jest Drukarnia CYFROWO.COM.PL. Dbamy w niej o naszych klientów, stąd też otrzymają tu Państwo etykiety samoprzylepne na rolce w dowolnym kształcie. Umieśćcie na nich Państwo dowolną grafikę czy logo – tak, aby ich design zachęcał do zakupu.
Zachęcamy do skorzystania z naszej oferty. Jest ona bardzo bogata, ponieważ otrzymają tu Państwo też hologramy, plomby zabezpieczające, naklejki metaliczne czy wielkoformatowe. Zapraszamy!
Etykiety na opakowania produktów są ważnym narzędziem marketingowym, ponieważ to właśnie one dostarczają konsumentom informacje na ich temat, a także zachęcają do zakupu. Dzieje się tak, chociażby ze względu na użyte hasła, a także kolory. Na etykiecie wszystko ma znaczenie, począwszy od opisania składu, aż do detali graficznych. Klienci aktualnie bowiem są bardzo świadomi i mają określone cele, podczas robienia zakupów. Stąd też opakowania oraz etykiety powinny być odpowiedzią na takie zachowania.
Zajmijmy się teraz czymś, co rzuca się pierwsze w oczy – mowa oczywiście o barwach. Psychologia kolorów jest jednym z ważnych aspektów marketingu, ponieważ to właśnie one mogą wpłynąć na emocje, zachowanie i odbiór konsumentów. Oto kilka przykładów:
Ważne jest, aby pamiętać, że kolor może być interpretowany inaczej przez różne kultury. Dlatego ważne jest, aby dobrze poznać grupę docelową oraz ich preferencje przed wyborem barwy do marketingu produktu.
Etykiety na opakowania mają przyciągnąć uwagę konsumenta. Stąd też wielu przedsiębiorców prześciga się w różnych wzorach, niekiedy podpatrując design konkurencji – zwłaszcza tej, która ma już za sobą pewien sukces. Jak więec chronić się przed takimi działaniami?
Otóż tak zwane wzory przemysłowe, czyli pewne elementy graficzne oprawy etykiety na opakowania, mogą być zastrzeżone prawnie. Jak to zrobić? Otóż w tym cealu trzeba udać się do odpowiedniego organu. Jest nim w tym przypadku Urząd Patentowego.
Warto wiedzieć, że w naszym kraju zarejestrujesz nie tylko sam wzór etykiety, lecz także jej przeróżne wariacje. Liczba takich modyfikacji nie może przekraczać 10. Co prawda zawsze istnieje opcja zgłoszenia jeszcze większej liczby przekształceń, lecz będą one traktowane jako odrębne wnioski.
Jest to świetne rozwiązanie, ponieważ etykieta konkurencji czasem pewnie różniłaby się tylko jednym elementem. Byłoby to bardzo ciężkie do zidentyfikowania, zwłaszcza kiedy klienci danego sklepu są zabiegani i robią zakupy w pośpiechu.
Poza tym, że mogą Państwo zarejestrować etykiety na opakowania w Polsce, a ściślej mówiąc znaki towarowe, to zrobią to także Państwo na terenie całej Unii Europejskiej. W tym celu należy udać się do Urzędu Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej w Alicante w Hiszpanii. W ten oto sposób, ochronią Państwo znak nie tylko w naszym kraju, ale i na terenie 27 innych.
Cała procedura trwa tylko kilkanaście dni, lecz należy przygotować się na zwiększone koszta takiej operacji.
Każdy produkt spożywczy, kosmetyczny, chemiczny, a nawet zabawkai powinien być bardzo dokładnie opisany. Są to rządowo określone zasady, których należy bezwzględnie przestrzegać. Temat jest bardzo szeroki, a każda kategoria artykułów rządzi się swoimi prawami. Zacznijmy jednak od tego, co jest obligatoryjne dla każdego. Otóż według informacji umieszczonych na stronie rządowej:
Wiesz już, że owoców czy warzyw nie dotyczy obowiązek uzamieszczania na etykiecie informacji, ułatwiających ich identyfikację. Jednak oprócz tych artykułów, jest przecież mnóstwo innego rodzaju żywności. Stąd też opakowania produktów muszą posiadać etykiety wykonane z zachowaniem regulacji zawartych w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1169/2011 z dnia 25 października 2011 r. w sprawie przekazywania konsumentom informacji na temat żywności. To bardzo obszerny dokument, w którym bardzo dokładnie opisano wszelkie wytyczne. Ponadto istnieje do niej jeszcze kilka zmian oraz dyrektyw.
Jak więc Państwo widzą, etykiety na opakowania produktów podlegają bardzo ścisłym oraz obszernym regulacjom. Zadaniem i obowiązkiem przedsiębiorców jest znajomość oraz przestrzeganie tych przepisów. Opakowania mają być tak wykonany, aby napisy na nich były niemożliwe do usunięcia (n. mechanicznego, poprzez zdrapanie), czytelne i nie mogą zawierać błędnych bądź mylących informacji.
Już Państwo wiedzą, że etykieta na opakowaniu spożywczym w Polsce musi zawierać wiele ważnych informacji, w tym:
Co więcej, na etykiecie mają być umieszczone informacje dotyczące wartości odżywczych, co jest niezwykle ważne dla osób, które są na diecie bądź żywią się w określony sposób. Ponadto tak jak już wspomnieliśmy, alergeny są wytłuszczane albo zaznaczane innym kolorem. Na wielu produktach znajduje się również instrukcja dotycząca przygotowania produktu, a także różnego rodzaju oznaczenia jakościowe.
Etykiety wykonane muszą być według wytycznych dotyczących ich rozmiaru. Zapis głosi, że tekst nie może być mniejszy niż 1,2 mm. Jeśli chodzi o wyjątkowo niewielkie opakowania, to może mieć on 0,9 mm.
W razie jakichkolwiek wątpliwości lub pytań, zachęcamy do kontaktu z naszym działem handlowym. Z pewnością uzyskają Państwo odpowiedzi na wszystkie nurtujące pytania.
Mają one bardzo duży wpływ, ponieważ klienci bezpośrednio z nich czerpią wiedzę na temat produktu. Stąd też należy umieścić na nich szczegółowe informacje dotyczące składu, a także zadbać o szatę graficzną, w tym w szczególności o kolory.
Jeśli mają już Państwo gotowy projekt etykiety na opakowania, należy udać się do takiego miejsca jak Drukarnia CYFROWO.COM.PL. Tutaj zajmiemy się produkcją takich produktów jak etykiety samoprzylepne na rolce i wielu innych artykułów.
Wszelkie produkty wprowadzane na rynek muszą być zgodne z obowiązującymi normami, które regulują poszczególne dokumenty. Stąd też musi widnieć na nich informacja o produkcie, składzie czy alergenach – jednak to tylko przykłady. Zachęcamy do szczegółowego zapoznania się z wymaganiami w źródłach.